חשש בביקור חולים: פגים יועברו למרכז הארץ

    דבורה גינזבורג | צילום: יוסי ברויער Comments Off on חשש בביקור חולים: פגים יועברו למרכז הארץ
    16:26
    21.05.24
    מנחם טוקר No Comments on ממתי מותר להסתפר השנה: פולמוס הלכתי מרתק ב'זמן אוויר'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע עיצומי העובדים וסגירת הפגייה מועברים הפגים הנולדים בבית החולים שבמרכז העיר לבתי חולים אחרים בבירה. בביקור חולים חוששים כעת כי בשל העומס החריג בפגיות יועברו הפגים למרכז הארץ

     

    בבית החולים ביקור חולים בירושלים חוששים כי ייאלצו להעביר פגים אל בתי חולים מחוץ לירושלים על רקע עומס חריג בבתי החולים בבירה.

    מחלקת היולדות ומחלקת נשים ב'ביקור חולים' עדיין פעילות למרות העיצומים אולם פגים שנולדים מועברים לבתי חולים אחרים בבירה בשל השבתת הפגייה.

    הדוקטור רפאל פולק, המנהל הרפואי של בית החולים אמר לאתר קול חי כי על רקע העומס החריג בבתי החולים בבירה לא מן הנמנע שאת הפגים הבאים שיוולדו ב'ביקור חולים' ייאלצו להעביר לבתי חולים במרכז הארץ ואפילו בצפונה.

    שולמית אייזנבך, יושבת רשת ארגון המתנדבים בביקור חולים חוששת כי יולדות תיאלצנה לנסוע מרחקים ארוכים על מנת לשהות לצד התינוקות. "נראה שאיש לא נתן את הדעת על הצער ועוגמת הנפש של האמהות אם חלילה יקרה מצב שכזה. איך אישה אחרי לידה יכולה לנסוע מרחקים כאלה?".

    אייזנבך, המתנדבת בביקור חולים כבר 23 שנה קוראת לציבור החרדי להביע סולידריות עם בית החולים המשרת בעיקר את תושבי השכונות החרדיות בבירה. "אני קוראת לציבור 'להפציץ' עד כמה שניתן את משרד הבריאות, משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה במכתבים- ולהסביר שאי אפשר לסגור בית חולים במרכז ירושלים. במקרה של אסון חלילה, עד שהפצועים יגיעו לבית החולים הדסה או שערי צדק חלילה לא יהיה כבר למי לעזור. הצוות פה נותן את נשמתו מגיע לו לקבל את מה שמגיע לו"

    באסיפת הסברה שהתקיימה לפני הצהריים בבית ההסתדרות במרחב ירושלים קיבלו העובדים מידע על אודות זכויותיהם וחובותיהם במסגרת העיצומים הננקטים. העובדים דורשים את התפטרותם של חברי הוועד המנהל של ביקור חולים לאחר שאלה החליטו לנקות ממשכורות העובדים בחודש הקודם 30% ולא לשלם להם את מלוא השכר וההפרשות המגיעים להם על פי חוק.

    לאתר קול חי נודע כי לפי שעה משרד הבריאות טרם נקט בהליכים משפטיים על מנת לאלץ את העובדים לשוב לעבודתם. הד"ר פולק, שהתבקש להוציא לעובדים צווי ריתוק סירב לבקשת המשרד.

     

    הפגנת עובדי בית החולים, היום. (צילום: נתי מזרחי – סוכנות הידיעות "חדשות 24")



    0 תגובות